..... “Wahai Tuhanku, ilhamkan daku supaya tetap mensyukuri akan nikmatMu yang engkau kurniakannya kepadaku dan kepada dua ibubapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai; dan jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk kedalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya aku bertaubat kepadaMu, dan sesungguhny...a aku dari orang-orang Islam (yang tunduk patuh kepadaMu)” (Al-Ahqaf 46:15)

Tuesday, August 16, 2011

Indahnya...

Sedar tak sedar... rupa-rupanya bacaan yang sentiasa kita baca semasa duduk diantara dua sujud tersangat indah maksudnya. Selama ini tak pernah nak perasan @tahu maksud disebalik bacaan itu... bila dah tahu terasa syahdu lah pulak.

Maksud bacaan tu me mula perasan masa pegi buat check up kat Hospital Perdana KB. Masa tu tengah tunggu turn nak amik ubat & buat pembayaran... sebab lambat sangat me decide gi sembahyang dulu... masa kat dalam surau tu lah terbaca maksud doa @ ayat yang sering kita baca semasa duduk antara dua sujud tu...

Rabbighfirli - Tuhan ku, 

Warhamni - ampunilah aku, 

Wajburni - rahmatilah aku, 

Warfa'ni - cukupkanlah aku, 

Warzuqni - angkatlah darjat ku, 

Wahdini - berilah aku rezeki, 

Wa'afini - berilah aku petunjuk, 

Wa'fu'anni - afiat kanlah aku dan maafkanlah aku. 

Sungguh indah rasanya maksud itu... semoga selepas ini sembahyang ku semakin khusyuk hendaknya.

1 comment:

  1. Indah sungguh doa tu, tak disangka bacaan dalam solat kita semua itu doa.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ulangtahun kami...

Daisypath Anniversary tickers

Aiman Afiqah Ashar

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Aiman Afif Ashar

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Aiman Arina Ashar

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Aiman Amzar Adha Ashar

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Aiman Anis Aimy Ashar

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Pages